Deník poutníka

pátek 27. května 2011

Cesta


Tak semestr skončil, prázdniny začaly a já mám před sebou spoustu času. Je čas na velkou cestu.

Směr? Jih.  Už se na to docela těším, odjíždím za pár dní. Nemít příliš plán. Projet Střední Ameriku až do Jižní.
Poznávat lidi.
Učit se od nich.

Ze začátku jsem měl z těch zemí i trochu strach. Nakonec, o některých (Honduras, Salvador, Nikaragua) jsem věděl tak akorát pár údajů ze zeměpisu, jako hlavní město, co se tam těží a jejich HDP.  A pořád ty historky o loupežných přepadeních... Po bližším prozkoumání to ale vypadá na docela zajímavou výpravu.

Na jedné straně jsou tam:Ale zase...
  • guerily a útočné skupiny
  • hadi, komáři a hlodavci
  • loupežná přepadení na každém rohu, a to i v turistických autobusech
  • nádherná příroda
  • málo turistů
  • cestování sám může být docela rozkoš 

S sebou si beru:
  • Motocyklové deníky Che Guevary
  • instantní verzi stolečku prostři se
  • a něco proti vedru, který tam bude o d p o r n ý
Budu muset přejet nějaké nebezpečnější země Střední Ameriky a také nějak objet či co Dariénův pás, což je prales s guerilami FARC mezi Kolumbií a Panamou, který znemožňuje pozemní spojení Střední a Jižní Ameriky. Ale přesto všechno mě také čeká spousta hezkých věcí, jako třeba:

  • Pacifik.
  • Karibik.
  • potápění pod máyskými chrámy v Tulumu na Yucatánu a šnorchlování v zatopených jeskyních
  • sopky, pláže, život mezi domorodci 
  • Panamský průplav na spojnici obou Amerik
  • a Kolumbie. Vstup do Jižní Ameriky, úúúúááááá!! A kdo nezná Kolumbijky.  
Tak nakonec to bude snad docela fajn :-)

0 komentářů:

Okomentovat